Opel Astra G ledezés menete



FONTOS !!!
A leírást figyelmesen olvasd át, és a sárgítás tesztet is végezd el az érintett műszeregységeken,
utána írd meg nekem, hogy anyagában melyik sárgítot: KM, TID, fűtéskonzol,
és az esetleges sárgítást figyelembe véve hova milyen színű ledet szeretnél.
Ha színkioltásos Behr fűtéskonzol ledezést szeretnél, azt is jelezd (ahhoz el kell küldeni a fűtéskonzolt ledezésre)
Az alábbiakban mindent leírok a ledezésről, így ott választ kapsz a fentiekre.


Ledezés menete röviden:
1. Kép küldése a kilométeróráról és a pedálsor melletti részről.
2. Ha fehér, vagy kék színekkel szeretnél ledezni, akkor sárgítás kiderítése az alább leírtak alapján.
3. A plug and play ledek megrendelése (kilométeróra, TID, fűtéskonzol).
4. Nem plug and play műszerek ledezése esetén a műszerek postán való elküldése ledezésre
(világításkapcsoló, elektromos ablakemelő kapcsolók, színkioltásos fűtéskonzol ledezés, kilométeróra mutatóledezés).
5. A ledeket postai úton küldöm ajánlott elsőbbségivel feladva buborékos borítékba.
6. Utánvétel NINCS, csak előre utalással küldöm a ledeket!

Itt pedig mindent kifejtek részletesen a ledezés menetéről:

Speciális ledekkel ledezek az adott autó adott műszeregységéhez beállított led paraméterekkel, ezekről itt tudsz bővebb infót olvasni:
Mi is az a Speciális LED?
http://www.specialled.atw.hu/Special_LED.php

Ezek nem olcsó gagyi ledek, ezekkel ugyanolyan egyenletes lesz a háttérvilágítás mint az izzóval.
Teljesen méretpontos gyári minőségű B8.5D Osram foglalattal szereltek, így nem lesz olyan, hogy lötyög, nem érintkezik, vagy, hogy nem megy be a helyére.
Van teszt videó is a linken, hogy mit tudnak a Speciális ledek a gagyi SMD5050-hez képest.

1. Fontos kérdések:
Mikori évjáratú az autó?
Fekete vagy fehér számlapos a kilométeróra?
Ha fekete, akkor sűrű vagy ritka beosztású?
Esetleg képet tudnál-e küldeni a kilométeróráról, úgy nekem is nagy segítség lenne.
Behr vagy Delphi a fűtéskonzol?

Fűtéskonzol a pirossal bekarikázott részeken:
Delphi csavaros. (2 izzós, B8.5D)
Behr patentos. (1 izzós T5)
Ha küldesz képet erről a részről, akkor én is megerősíthetem, hogy milyen fűtéskonzolos az autó.



2. Sárgítás kiderítése, ha érint a ledezésben:
Ha 2000 utáni az Astra G, akkor ott már lehetnek anyagában sárgítottak a műszerek (kilométeróra, TID, fűtéskonzol)
azaz ha fehér vagy kék színben szeretnél háttérvilágítást, AKKOR ÉRINT EZ A SÁRGÍTÁS!
Piros, zöld, pink színek esetében nem gond ha sárgított.
Ott nem változtat a színen a sárgítás.
A sárgítás nem érinti a fehér számlapos kilométerórát, de érintheti a kilométeróra kis LCD kijelzőjét.

Sárgított műszerek (Kilométeróra, TID, fűtéskonzol, kilométeróra kis LCD):



Kilométeróra típusok (ritka beosztású, sűrű beosztású, fehér számlapos):
A fekete számlapos ritka beosztású kilométeróra számlap és a kis LCD nem sárgított.
A fekete számlapos sűrű beosztású számlap mindig sárgított.
A fehér számlapos óra nem sárgított, de a kis LCD lehet sárgított.



Ha fehér vagy kék színeket szeretnél a műszerfalon, és 2000 utáni az autó, akkor meg kell bizonyosodni róla,
hogy melyik ledezendő alkatrész sárgított és melyik nem.
Amúgy találkoztam már 2000 előtti sárgított műszerekkel is (TID, fűtéskonzol), így azoknál az autóknál is érdemes elvégezni ezt a felderítést.

A sárgítás kiderítéséhez szét kell szedni a műszerfalat!
Ehhez itt találsz leírást:
Opel Astra G műszerfal szétszedése

Ha kiszedtük műszereket, akkor a kiszedett izzóknál bele kell világítani fehér ledes lámpával,
majd elölről megnézni, hogy fehér vagy sárga fény látható. Ha sárga, akkor az adott műszer sárgított.

Behr fűtéskonzol esetén egyszerű a dolog, mert a középső tekerőt kell csak lehúzni és bevilágítani lámpával a tekerő helyén.
A sárgítás pl. kilométeróra LCD-nél eltűntethető, szét kell szedni a kilométerórát,
kivenni a sárgított lapot és 320-600-as csiszolópapírral lecsiszolni róla a sárga réteget.



TID, MID kijelző esetén cserélni kell a kijelzőt, vagy ha valaki vállalkozó szellemű és ragaszkodik a régi kijelzőjéhez,
mert abban bízik, akkor a benne lévő sárgított lapot kell cserélni.



Fűtéskonzol sárgítás esetén fűtéskonzol csere a megoldás.
Ritka mint a fehér holló, de azért lehet találni.
A másik megoldás a számlap gyártatás, de utána az egyenletes ledezése nem kis meló,
mert a gyártatott számlap hátulján nem lesz rajta a fényáteresztést szabályzó réteg, ami a gyári számlapon rajta van.
Ennek abban van szerepe, hogy az izzóhoz közel kevesebb fényt engedjen át a fólia, mint az izzótól távolodva.



3. A ledezésről amit még tudni kell:
A speciális ledek méretpontos gyári minőségű Osram B8.5D foglalattal szerelve,
az adott autó adott műszeregységéhez beállított led paraméterekkel.

Kilométeróra, TID, Delphi és Behr fűtéskonzol esetén plug and play a ledezés,
azaz küldöm a ledet és a beszerelési leírást ami alapján kicseréled a gyári izzókat Speciális ledekre.

A Behr fűtéskonzolt CSAK akkor kell postán elküldeni, ha színkioltásos ledezést kérnek (ha piros, kék vagy zöld színekkel van megvilágítva,
akkor a hideg-meleg állítónál a piros-kék színeknél színkioltás történik), ezt csak bonyolultabb ledezéssel lehet megszüntetni,
viszont a végeredmény szemet kápráztató.
Behr és Delphi fűtéskonzolnál is megoldható van színkioltás elleni ledezés, Delphi esetében drágább, mert bonyolultabb folyamat.



Behr fűtéskonzol ledezése SMD5050 leddel vagy Speciális leddel (a minőségbeli különbség látható):



A világításkapcsoló és az elektromos ablakemelő kapcsolók esetén már nem plug and play a ledezés, mert forrasztani kell a ledeket.
A világításkapcsolót és az elektromos ablakemelő kapcsolókat el kell küldeni postán, és beledezem gyári egyenletességűre.

Fényforrások száma az műszerfalon:
Kilométeróra háttérvilágítás: 3db B8.4D vagy B8.5D izzó vagy LED.
Kilométeróra LCD: 1db B8.4D vagy B8.5D izzó vagy LED.
TID kijelző: 2db B8.5D izzó vagy LED.
MID kijelző: 3db B8.5D izzó vagy LED.
Delphi fűtéskonzol: 2db B8.5D izzó vagy LED.
Behr fűtéskonzol: 1db T5 izzó.

Speciális ledekkel:
(Postán küldöm a ledeket és hozzá a beszerelési útmutatást)
Kilométeróra háttérvilágítás: 3db B8.5D Speciális LED.
Kilométeróra LCD: 1db B8.5D Speciális LED.
TID kijelző: 2db B8.5D Speciális LED.
MID kijelző: 3db B8.5D Speciális LED.
Delphi fűtéskonzol: 2db B8.5D Speciális LED.
Behr fűtéskonzol: 1db T5 dupla Speciális LED.

Postázósak a ledezendő alkatrészek:
Világításkapcsoló: Postázni kell a világításkapcsolót és ugyanolyan egyenletessé lesz ledezve mint gyárilag.
Elektromos ablakemelő kapcsolók: Postázni kell a kapcsolókat és ugyanolyan egyenletessé lesz ledezve mint gyárilag.
TC és ülésfűtés kapcsolók: Postázni kell a kapcsolókat és ugyanolyan egyenletessé lesz ledezve mint gyárilag.
Digi klíma vezérlő: Postázni kell a vezérlőt és ugyanolyan egyenletessé lesz ledezve mint gyárilag.

4. Fontos információk!
CSAK Postai úton ledezek, vagy ha elhozod az autót és itt hagyod pár napra, az is megoldható!
Megvárós ledezés nincs, mert eléggé elfoglalt vagyok, általában este, éjszaka ledezek, a másik gond, hogy a világításkapcsoló,
elektromos ablakemelő kapcsolók ledezése 2 órát vesz igénybe, ha a többi helyet is én ledezem be, akkor 4 órával lehet számolni.
Akik velem ledeztetnek mindig postai úton küldik azokat a ledezni valókat amikbe nem plug and play a ledezés, hanem bonyolultabb.
Beledezem, közben küldök róla képeket és ha tetszik, akkor visszaküldöm.

Összegezve:
1. Kép küldése a kilométeróráról és a pedálsor melletti részről.
2. Ha fehér, vagy kék színekkel szeretnél ledezni, akkor sárgítás kiderítése a fentebbek szerint.
3. A plug and play ledek megrendelése (kilométeróra, TID, fűtéskonzol).
4. Nem plug and play műszerek ledezése esetén a műszerek postán való elküldése ledezésre
(világításkapcsoló, elektromos ablakemelő kapcsolók, színkioltásos fűtéskonzol ledezés, kilométeróra mutatóledezés).
5. A ledeket postai úton küldöm ajánlott elsőbbségivel feladva buborékos borítékba.
6. Utánvétel NINCS, csak előre utalással küldöm a ledeket!